De website werd gisteren gelanceerd op een grote autoshow in Las Vegas, de Specialty Equipment Market Association (SEMA) show.
Yahoo Autos Custom moet een platform worden voor iedereen die vol is van zijn gepimpte auto en graag verhalen, foto's en ideeën uitwisselt. Een prima advertentieplek voor fabrikanten van auto-onderdelen en/of gerelateerde spullen. Yahoo heeft dan ook een deal met SEMA om gegevens uit te wisselen.
De website biedt ook mogelijkheden voor persoonlijke, 'getunede' pagina's. Zo kun je een pagina wijden aan een bepaald automerk, met gerichte websites, fora en foto's.
Yahoo was al populair onder autogekken, in de leeftijd van 18 to 34 jaar is het bereik 64 procent, zij bezoeken met name Yahoo's auto-, muziek-, film- en gamesrubrieken.
En volgens comScore Media Metrix staat 'Yahoo Autos' op nummer zes van de meest populaire auotmotive bronnen in de VS, na eBay Motors, MSN Autos, Kelley Blue Book, AutoTrader en
In september onderzocht J.D. Power and Associates het zoek- en koopgedrag van 26.000 consumenten die op zoek waren naar een nieuwe auto, en vond uit dat 67 procent eerst vergelijkt op internet, en daarvan start 89 procent zijn zoektocht bij een zoekmachine of portal.
Yahoo Autos Custom is in het leven geroepen om nieuwe doelgroepen aan te boren. Telly Chang, marketing directeur Yahoo: 'Deze omgeving past beter bij een auto-liefhebber die 4 keer per dag op de site terugkomt.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!