De case is intussen wel voldoende bekend: de zoon van Youp van't Hek komt met geen mogelijkheid verder in zijn pogingen om het probleem te bespreken dat hij heeft met zijn contract voor mobiele telefonie. Wekenlang wordt hij van het kastje naar de muur gestuurd. Pa gaat zich er mee bemoeien en valt precies in hetzelfde zwarte gat van eeuwig wachten en doorverwijzingen. Hij schrijft er een sappige column over. En dan uit hij zijn frustratie via Twitter...
Opeens is alles mogelijk:
"Mijn berichtjes werden een vrolijke olievlek en binnen een half uur kreeg ik een aardige meneer van T-Mobile aan de lijn. Wat het probleem was? Maar problemen waren er toch om opgelost te worden? Daarbij had ik volledig gelijk. Alle fouten waren inderdaad gemaakt door T-Mobile. Sorry, sorry, sorry! Had u maar eerder gebeld! Onze zoon kon onmiddellijk naar de winkel gaan om zijn nieuwe toestel op te halen, zijn oude contract werd daar ter plekke verscheurd en hij mocht met kerst twee weken skiën met de familie van de hoogste baas van T-Mobile Nederland."
40.000 volgers heeft van't Hek, zou dat de reden zijn van de plotselinge bereidheid van T-mobile het probleem wel op te lossen? Van't Hek denkt van wel.
T-mobile ziet het anders meldt nu.nl : “Volgens Youp hadden wij echter niet moeten reageren op zijn tweets, dat duidt volgens hem namelijk op een voorkeursbehandeling. Dat was niet het signaal dat wij wilden afgeven. Wij hebben juist een webcare team dat reageert op meldingen van klanten op internet, positief of negatief.”
Hoe dan ook deze casus levert voor mij het bewijs van twee zaken: a) de kracht van social media en b) de nieuwe mogelijkheid om bij vastgelopen contacten de social media als breekijzer te gebruiken.
Het medium Twitter als de Konsumentenman anno 2010!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!