Een mooie vent die Marc Schröder, samen met Michiel Muller eerst Shell aanvallen met Tango en daarna de ANWB wakker schudden met RouteMobiel. In een interview in Volkskrant banen vertelt hij dat hij zijn volgende slag over een half jaar hoopt te gaan slaan. Op welke monopolist hij het nu heeft gemunt? Zijn eerdere inspiraties zijn niet heel spannend gebleken, dus het vinden van een antwoord zou niet al te moeilijk moeten zijn.
Tango was een project wat hij heeft opgepakt toen hij bij Petroplus werkte als management trainee. Hij kreeg de opdracht de retailmarkt voor benzine te bekijken en werd na wat onderzoek geïnspireerd door een concept uit Scandinavië.
Het idee om RouteMobiel te beginnen kwam nadat ANWB had aangekondigd ook onbemande tankstations in te gaan zetten. Hij was benieuwd hoe snel ANWB dit kon doen en welke rol leden zouden spelen en nam het bedrijf hiervoor onder de loep. Na de verkoop van Tango aan Q8 wist Schröder dan ook meteen welk monopolie het volgende doelwit zou worden.
Over zijn volgende project wil hij echter niets loslaten, aangezien het verrassingseffect van Tango en RouteMobiel hem goed zijn bevallen. Wel geeft hij aan dat hij weer een gat in de markt heeft weten te vinden. De enige aanwijzingen die hij geeft: "We hebben twee innovatieve ideeën voor een bestaande Nederlandse markt, waar grote inefficiënties in zitten." Ook gaat het weer om een markt waar "grote krachten vrijkomen."
Aan de MolBloggers de vraag: Welke branche gaat Schröder samen met zijn partner Michiel Muller op zijn kop zetten en welke monopolist moet nu al dekking gaan zoeken?
Nederlandse markten met inefficiënties en grote krachten genoeg, dus ik ben benieuwd of we samen in de buurt kunnen komen...
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!