Agency.com maakte een mooie online campagne voor British Airways om de stad Londen in de wintermaanden te promoten bij het Amerikaanse publiek.
In de uiting kun je middels rollover technologie scrollen over de kalender (op dit moment is dat januari), waarbij de dagen opspringen en een 'insider' tip laten zien voor een leuk origineel uitje, in ieder geval niet het geijkte bezoek aan de Big Ben of Madame Tussauds. Zo start zaterdag 7 januari bijvoorbeeld de wintersale bij Harrod's.
Zodra je op een datum drukt, verschijnt een website met daarop de prijs van een vliegticket, direct te boeken.
Enige nadeel is dat in de boekingstool de eerder geselecteerde datum niet automatisch mee verandert.
De voor deze campagne gebruikte 'Insider's Guide to London' is ook uitgebreid te bekijken op de actiesite.
Naast de vermelding van het evenement kun je ook details lezen, is er een routebeschrijving en vind je gerelateerde items. Die je vervolgens naar een vriend kunt e-mailen. Op de site worden ook alle lastminute aanbiedingen genoemd en kun je op zoek naar een hotel. Leuk (voor Amerikanen) is de rubriek 'Brit-Speak', die ook tijdens een eerdere campagne, 'Go With Those Who Know', van BA werd ingezet.
'Deze campagne vertelt niet, maar laat zien', aldus Tom Ajello, vice president en creative director van Agency.com: 'Volgens de traditionele regels van reclamemaken zou je als pay off moeten lezen 'British Airways knows London better than any other carrier', of iets dergelijks, maar nu komt de boodschap, via een interactieve demonstratie van 'hoe goed BA Londen kent', veel beter over.'
BA richt zich met deze campagne op reizigers tussen de 25 en 65 jaar, de uitingen zijn te zien op About Travel, Salon.com, Washington Post, New York Times, Slate, Frommers en Travel Channel.
(via iMediaconnection)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!