Goed gejat Ogilvy!

Het Gnome Experiment is de meeste gelauwerde internationale campagne van het afgelopen jaar. Maar zo uniek als het idee lijkt, is het niet. Het pr-bureau Ogilvy heeft ‘goed gejat’ tipte een attente lezer Communicatie. Oordeel zelf.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Gnome Experiment van Ogilvy is gebaseerd op een fantastisch idee. Het stuurt een kabouter de wereld rond met een precisieweegschaal van de fabrikant Kern. Omdat de aarde niet helemaal rond is, maar meer een oliebol, zal blijken dat de kabouter op verschillende plekken net wat zwaarder of lichter is. Het won onder meer twee Lions in Cannes en een Sabre Award, en is door Holmes Report uitgeroepen tot de succesvolste communicatiecampagne van het afgelopen jaar. .

Maar, zo mailde Henri Lansink, redactie Trivizier en XRcise, ons: ‘Is dit idee niet eerder gebruikt?’Hij geeft zelf het antwoord: ‘Natuurlijk! In de film Amelie. Bij Ogilvy geldt blijkbaar ook: beter goed gejat dan slecht bedacht.’ Daar lijkt het inderdaad erg op. De overeenkomsten zijn wel erg groot.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie