Volgens de Amerikaanse Direct Marketing Association (DMA) zullen DM-bestedingen in de VS dit jaar 161 miljard dollar bedragen, en leveren DM-activiteiten 1,85 biljoen dollar aan sales op. Dit staat in de studie 'U.S. Direct Marketing Today: Economic Impact 2005', die medio oktober uit komt.
Omgerekend is dat 7 procent van de totale salesopbrengst in de Amerikaanse economie in 2005. Direct Marketing komt daarmee dit jaar op een aandeel van 10,3 procent van het Bruto Binnenlands Product (BBP), dat is de waarde van de totale productie in een land en dus een belangrijke maatstaf voor de economische prestaties.
Wat betekent dat voor de ROI: In 2005 levert een investering van 1 dollar in DM een opbrengst van gemiddeld 11,49 dollar op, in alle bedrijfssectoren.
Volgens de onderzoekers bedragen de uitgaven aan DM 47,9 procent van het totale advertentiebudget in 2004, een stijging van slechts 1 procent ten opzichte van 1999. De meeste populaire DM-onderdelen blijven direct mail (49,8 miljard dollar advertentiebestedingen, 31 procent van het totale DM-budget) en telemarke-ting (47 miljard dollar, 29 procent van het totale DM-budget).
Vooruitzichten voor de komende vijf jaar in de VS: DM wordt meer en meer internet-georienteerd, mede dankzij een drie keer zo snellere groei van de uitgaven aan internetmarketing en e-mailmarketing(respectievelijk 18 en 19 procent jaarlijkse groei) ten opzichte van andere media.
Ook het aantal banen in DM stijgt de komende jaren. In 2005 werken volgens de DMA zo'n 10.6 miljoen mensen direct en indirect in de Amerikaanse DM-industrie. Dat aantal zal de komende vier jaar jaarlijks met 2 procent stijgen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!