Wekelijks vallen er gemiddeld 40 folders op de mat. Naast hele goede en hele slechte is er een grote kleurloze middenmoot van op de automatische piloot gemaakte folders.
Daarom nemen we vanuit Jump! het initiatief om niet eenmaal per jaar, maar elke week stil te staan bij de kwaliteit van de verspreide huis-aan-huis folders aan de hand van de criteria die ook bij de jaarlijkse Beste Folder Awards worden gehanteerd.
Deze week, week 24, doen we dit voor het eerst.
De h-a-h folder van Dirk vinden we deze week het best, die van Hoogvliet het minst goed.
De folder van Dirk is krachtig, met een goede hiërarchie en focus op het Eurofestival, en trots nog even voortbordurend op het recent winnen van de Beste Folder Award 2015 in de categorie Nationaal Food.
Hoogvliet heeft deze week een volgepropte, onsamenhangende en onverzorgde folder met als enige 'rustpunt' de gratis(?) Beautyspecial in het hart van de folder. Maar waarschijnlijk wordt het hart niet gehaald omdat de folder met weinig hart is gemaakt.
Opvallend deze week is verder nog de volledig onverklaarde en onverklaarbare Kikkergekte bij Ranzijn. Na wat googlen bleek dat een actie van vorig jaar die nu zonder enige toelichting en invulling wordt herhaald, waarschijnlijk onder het mom van 'laten we die kikkers weer doen, dat zag er leuk uit'.
Goed was wel het A3 Sales Leaflet van Bristol. Eenvoudig maar heel duidelijk en met een sterke Birkenstock Sale-aanbieding om de toon te zetten en trekkracht te forceren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!