Het is goedkoop en krachtig, en je kunt er alles mee verkopen, van shampoo to telefoondiensten. Idealiter werkt het als volgt: marketingboodschappen verspreiden zich als de griep, mond-tot-mond, totdat er een volwaardige epidemie rondwaart. Een goed voorbeeld is de gratis e-mailprovider Hotmail, die begon met onderaan elk e-mailtje de boodschap ‘Get your free e-mail at hotmail.com’ te zetten. Zonder enige verdere reclame leverde dat in 18 maanden 11 miljoen gebruikers op. Bij zo’n service zit de virale component natuurlijk als het ware in het DNA. Andere bedrijven moeten er iets harder voor werken. Belangrijk is, om mensen een incentive te geven om de boodschap te verspreiden. Dat kan bijvoorbeeld met kortingen of gratis merchandise. Zorg verder dat de boodschap kort is, bied een goed product en limiteer de verspreiding om spamming te voorkomen.
<#FONT SIZE=1>fortune, 27-11-2000<#/FONT>
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!