We hebben een beller!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vandaag wordt de grote gehouden voor de slachtoffers van de overstroming in Pakistan. Mijn collega Huib houdt zich druk bezig met de webcare rond giro 555 en via hem kwam ik terecht in het vrijwilligersteam voor de afhandeling van donatietelefoontjes op 0800 1112. De actie startte om half acht s'ochtends bij Giel Belen op de radio en we moesten een uurtje eerder in het Centrum voor Beeld en Geluid zijn voor de instructies. Q&A's, telefoonscripts, T-shirts met giro 555 opdruk voor alle bellers 'voor als de media komen filmen', de aftrap met Marco Borsato. Een goed geoliede machine.

Een dwarsdoorsnede van welwillend Nederland belt: van haastige forensen in de regen tot puzzelende bejaarden die alle tijd hebben. Een vader die 231 euro doneert: de opgetelde leeftijd van de hele familie. Of de mevrouw die tien euro van haar AOW geeft en zich daarbij verontschuldigt dat het niet meer is. Vanuit communictaieperspectief ervaar je de noodzaak om consequent te zijn in de antwoorden op soms kritische en lastige vragen. En hoe de media op zoek gaan naar een mooi plaatje en een mooi praatje. Ondertussen lijkt op Twitter het aanvankelijk negatieve sentiment om te slaan naar de positieve kant. Zou het komen doordat de zware regenval hier mensen begripsvoller voor de problematiek daar in Pakistan maakt? Mijn shift is voorbij maar ik volg deze actie nu met bovengemiddelde interesse!

Zijn er nog andere dingen die in de communicatie rond deze actie opvallen?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie