Toch introduceerde Het Net vorige week, als eerste breedbandaanbieder in Nederland, het maandcontract. Consumenten kunnen een ADSL Instap Surfen en ADSL Snel Surfen abonnement nu per maand opzeggen en zitten er dus geen jaar aan vast.
Iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek, vandaar dat er al jaren in de politiek over een rookverbod in horecagelegenheden wordt gesproken. Zou het eerst gefaseerd worden ingevoerd, op dit moment staat het rookverbod op de planning voor de zomer van 2008.
Fastfoodketen Kentucky Fried Chicken is sinds 1 maart echter al geheel rookvrij en hiermee het eerste fastfoodketen met een rookverbod in ons land. Volgens Marketingdirecteur Eric Voges past het rookverbod in het beleid om een vooruitstrevende 'real food fast' formule te zijn.
Het interessante aan deze twee cases is dat Het Net en KFC beide met hun maatregelen vooruitlopen op de wetgeving. Ze besloten proactief tegemoet te komen aan de wens van veel consumenten én de wetgever. Als je het mij vraagt is een first mover strategie in deze vooral vanuit een free publicity gedachte een interessante keuze. Al heeft KFC er op dit gebied naar mijn weten tot op heden heel wat meer uit weten te halen dan Het Net. Ook kan het, uiteraard afhankelijk van het onderwerp, sympathie wekken bij de consument wat zich weer kan vertalen naar een aankoop. Daarnaast vind ik het ook wel van lef getuigen als bedrijven op de zaken vooruit durven lopen.
Genoeg over wat ik er van vind, tijd om uw mening te geven. Is vooruitlopen op wetgeving vanuit marketingoogpunt een 'do' of een 'don't'?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!