Het aantal inzendingen viel wat tegen(56 in 2004 en 36 in 2005), maar de juryvoorzitter van de Effie vond het prima: dan kostte het tenminste ook wat minder tijd.
Toch reikte Henk Rottinghuis, directievoorzitter PON Holdings en de nieuwe juryvoorzitter van de Effie, vandaag vier Gouden Effies uit. De Effie is de belangrijkste effectiviteitsprijs voor communicatie in Nederland.
Drie campagnes kregen een Zilveren Effie en drie een Bronzen Effie. In totaal reikte Rottinghuis tien Effies uit op een totaal van 16 genomineerden.
Een Gouden Effie ging naar de volgende campagnes:
- Happen naar Peijnenburg (Koninklijke Peijnenburg B.V. , Leukwerkt Worldwide, De Graaff Brand Management B.V.)
- Interpolis. Glashelder (Interpolis, FHV BBDO, Proximity, Xsaga)
- Hi Campagne 2004 (Hi KPN Mobile, FHV BBDO, Proximity, Backbone)
- Van achterstand naar voorsprong. Rabobank vertelt haar echte verhaal. (Rabobank Nederland, Ubachs Wisburn)
Een Zilveren Effie ging naar de volgende campagnes:
- Beertender. Altijd het lekkerste biertje thuis (Heineken Brouwerijen, Krups, TBWANEBOKO CAMPAIGN, De Combinatie van Factoren, Qi, Brand New Telly, Winkelman & Van Hessen)
- Andrélon Zomerblond; Het Effect van de Zomer (Unilever ? Andrélon,
PPGH JWT)
- Postbank Hypotheken (Postbank N.V., Leukwerkt Worldwide)
Een Bronzen Effie ging naar de volgende campagnes:
- Sportlife: Unexpected Freshness ( Leaf/ Sportlife, S-W-H)
- Nieuwe Bijbelvertaling; Van iedereen voor iedereen (Nederlands Bijbelgenootschap, Van Walbeek Etcetera, Bennis Porter Novelli)
- Valgevaar in de bouw; 1 op 6 (Technisch Bureau Bouwnijverheid, Boss & Wijnhoven, Gummo).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!