UPC opent jacht op schotelantennes

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Onderzoeksbureau onderzoekt in opdracht van de komende maanden naar welke zenders Nederlanders van Turkse, Marokkaanse en Kaapverdiaanse afkomst het liefst kijken.

De programma-aanbieders die het meeste genoemd worden, zullen door UPC benaderd worden om een gericht en goedkoop zenderpakket voor digitale tv-ontvangst te kunnen bieden. De decoder wordt gratis bijgeleverd.

De jacht op de schotelantennes is wat UPC betreft dus nu officieel begonnen.

Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij zo'n onderzoek?

Ithaka heeft de hulp ingeschakeld van zes woningcorporaties in Rotterdam, Hilversum, Alkmaar en Leeuwarden. Deze woningcorporaties hebben volgens UPC veel huurders met een Turkse, Marokkaanse en, vooral in Rotterdam, Kaapverdiaanse achtergrond. De corporaties zullen hun gegevens verstrekken, waarna het bureau langs de deuren gaat voor het afnemen van face-to-face onderzoek, in de te prefereren taal.

Daarnaast bezoekt Ithaka de verschillende gemeenschappen in koffiehuizen, buurthuizen bij moskeeën, bars en op markten. Maar er wordt ook een internetpanel ingezet.

Op basis van het onderzoek wil UPC medio 2006 een gericht aanbod aan etnische zenders kunnen doen.

Algemeen directeur Diederik Karsten van UPC Nederland: 'Als marktleider gaan we een stap verder. De kern van ons product is dat de consument maximale keuze en controle krijgt over het televisie- en informatieaanbod. Het tegemoet komen aan de specifieke wensen van klanten van niet-Nederlandse afkomst past in dit streven.'

De woningcorporaties die gegevens gaan verstrekken zijn: Woningbedrijf Rotterdam, de Nieuwe Unie, PWS Rotterdam, Nieuw Wonen Friesland, Woonwaard, Wo-ningstichting SVA en Atrium. Woningbedrijf Rotterdam (WBR) is blij met het initiatief, waarschijnlijk omdat bij succes het aantal schotels aan de buitenkant van flats aanzienlijk zal verminderen...

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie