Cendris heeft in kaart gebracht wat de meest ergerlijke fouten zijn die worden gemaakt bij het versturen van kerst- en nieuwjaarsgroeten door bedrijven. Uit eigen onderzoek bleek namelijk dat 33 procent van alle klantgegevens fouten bevat.
De irritatiebarometer van Cendris is als volgt:
1- Dhr. i.p.v. Mevr. of andersom
2- Verkeerde bedrijfsnaam
3- Onjuistheid in bedrijfsnaam
4- Verkeerde functionaris
5- Achternaam onjuist
6- Voorletters onjuist
7- Titel onjuist
8- Geen Dhr. of Mevr.
9- Naam niet vermeld
10- Geen titel
Cendris geeft vervolgens een paar tips om het relatiebestand up to date te houden (speciaal voor die ene werknemer die wel aan het werk is tussen kerst en oud en nieuw):
- Zorg voor controlemogelijkheden in het databasesysteem.
- Zorg dat het duidelijk is wie in de organisatie verantwoordelijk is voor het onderhouden van de datakwaliteit, ondersteuning op directieniveau is daarbij belangrijk.
- Bepaal een onderhoudsdoelstelling; welke aantallen postretouren zijn nog acceptabel? Welke categorieën klanten verdienen welke mate van kwaliteit? Op welke momenten in het jaar dien je als organisatie een maximaal 'schoon' klantenbestand te beschikken?
- Tot slot: zorg voor een periodiek onderhoud.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!