Lode Schaeffer van Indie: ‘Sharon en Jimmy stonden al op ons radar; ze vallen al een tijdje op tussen hun generatiegenoten. Met als laatste hoogtepunt hun eerste Leeuw in Cannes. Ze vertegenwoordigen een nieuwe generatie creatieven, die thuis is in alle media en vooral creatieve business solutions bieden voor adverteerders. We hopen dat de cultuur van Indie – waarbij alle disciplines samenwerken voor uitgesproken, creatieve oplossingen – ze goed zal doen en verwachten veel van onze samenwerking. Overigens voeren we momenteel ook gesprekken met senior teams voor verdere uitbreiding.’
Goldstoff reageert namens het duo: ‘We zijn anderhalf jaar geleden via JongeHonden bij elkaar gekomen als team en wonnen daar gelijk de eerste de 24-uurs pitch die we samen deden. Vervolgens kregen we de mogelijkheid om bij Saatchi & Saatchi | Leo Burnett aan de slag te gaan, en wonnen we in Cannes tijdens de Young Lions competitie brons – blijkbaar kunnen we goed onder druk werken. De keuze voor Indie heeft ermee te maken dat het bureau creativiteit hoog in het vaandel heeft staan, iets wat ons als creatieven natuurlijk enorm aantrekt. Bovendien geloven wij in de kracht van korte lijnen en spreekt die manier van werken bij Indie ons aan.
‘Wat wij toevoegen aan het vak? We merken vaak dat vanuit klanten en in briefings hardnekkig vast wordt gehouden aan de inzet van bepaalde media. Dit heeft te maken met budget en een bereik dat behaald moet worden. Wij vinden dat achterhaald, een briefing zou juist een probleem voorop moeten stellen en vragen wat daarbij de juiste oplossing is. Daar komen vanzelf de juiste middelen uit voort. Dat er toevallig een medium is dat miljoenen mensen ontvangen, is nog geen reden om er een verkooppraatje te houden. Het kan veel doelgerichter en dus veel efficiënter. Als veel meer bureaus zo zouden werken, dan zou er verrassender werk gemaakt worden.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!