Iedereen doet het wel eens: de mail lezen, een berichtje versturen of de laatste tweets checken tijdens het autorijden. We weten dat het niet mag, want een aantal seconden je aandacht niet op de weg houden is levensgevaarlijk. Hoe maken we dit duidelijk?’ vroeg N=5 zich af.
Uit wetenschappelijk onderzoek komt naar voren dat angstwekkende boodschappen onvoldoende werken. Daarom liet het bureau mensen – op een veilige manier – aan den lijve ondervinden dat appen, facebooken, tweeten, en tegelijk rijden feitelijk onmogelijk is.
Willemijn Reuvers, account director N=5: ‘Tweet, Chat, Like and Drive speel je tegen je vrienden. Net als in het echte leven ben je sociaal met elkaar. Je verbindt je telefoon met je computer en stuurt elkaar berichten terwijl je op je computer je auto op de weg probeert te houden. Je leidt elkaar dus af door berichten naar elkaar te sturen, die als obstakel op de weg verschijnen. Zo ervaar je op een speelse manier hoe riskant het is wat we dagelijks in de auto aan het doen zijn.’
De game maakt deel uit van de publiekscampagne Aandacht in het verkeer, op initiatief van het ministerie van Infrastructuur en Milieu.
Credits:
Game
Concept: Ed van Bennekom, Jasper Diks, Olaf van der Geld (CD)
Account: Anouk Zink, Willemijn Reuvers, Marieke Fernhout
Strategie: Jos Ahlers, Mijntje Cuypers
Producer: Jasper Baartmans, Barbara Leusink
Design & realisatie: MediaMonks
Sound: MediaMonks
TVC & Radio
Concept: Ed van Bennekom, Jasper Diks, Lukas van de Ven (CD)
Account: Anouk Zink, Willemijn Reuvers, Marieke Fernhout
Strategie: Jos Ahlers
Producer: Guy van der Hoop
Postprod: HecticElectric
Sounddesign: Studio Alfred Klaassen
Muziek: MediaMonks
Klant
Koos Tamis, Nick van Gaalen, Monique Taal
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!