Je hoeft geen bierkenner te zijn om te weten: Duvel is niet voor mietjes. Met de bekende robuuste fles en een alcoholpercentage van 8,5 procent staat Duvel bekend als een zwaar bier. Maar de introductie van Duvel Mini moet het bier voor een breder publiek toegankelijk maken.
Met Duvel Mini wordt ingespeeld op de consument voor wie een regulier flesje Duvel teveel en te zwaar is. De Mini-variant, die komt in een flesje van 18 cl, moet vooral drempelverlagend werken, legt CEO Michel Moortgat uit:
‘Door de kleinere hoeveelheid kunnen de liefhebbers van speciaalbieren en vooral die van Duvel ook op de kleine momenten genieten. We willen met Duvel Mini vooral nieuwe consumenten aantrekken, waarbij het kleinere volume de drempel verlaagt.’
Het kleine flesje is vanaf nu in supermarkten en slijterijen te koop en is verpakt in een ‘mandje’, zodat de flesjes ook gemakkelijk los kunnen worden meegenomen.
In de horeca wordt het bier geserveerd in een Duvel Mini glas dat speciaal voor de introductie is ontworpen.
Duvel Mini zal gepromoot worden onder de slogan: ‘Small is beautifull’. De campagne zal worden uitgerold via winkels, horeca, outdoorbillboards en online
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!