Djinn Games heten ze, het bedrijf Kodai maakt ze.
De jojo's zijn voorzien van een schermpje en lijken een beetje op een Tamagotchi, of op de Eccky van Media Republic; iedere jojo bevat namelijk een 'monstertje', dat een dier uit de Chinese dierenriem vertegenwoordigt.
Het beestje wordt geboren zodra je begint met jojo'en.
Iedere jojo bevat zeven spelletjes, zoals 'follow-the-leader' (probeer de bewegingen op het schermpje na te doen) en het bekende 'scissors/paper/stone'.
Maar dat is niet alles:
De makers hebben de jojo's voorzien van een leuke marketing-urban legend: Volgens de 'overlevering' waren jojo's in eerste instantie ontwikkeld om als wapen gebruikt te worden.
Met de Djinn kun je dan ook wireless gevechten houden met een medespeler, door twee jojo's naast elkaar te houden. Het monstertje groeit ondertussen alsmaar door.
Op de site van Kodai staan nog meer jojo-mogelijkheden. De jojo is te koop op het Britse Firestock (dat ook hier levert), en kost 15 pond.
(via Wonderland)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!