De ANWB daagt zijn concurrent Route Mobiel voor de rechter.
Route Mobiel verspreidt in zijn reclames onjuiste, misleidende en onvolledige informatie over de klassieke pechhulpverlener, aldus de ANWB vandaag.
Gesprekken tussen de beide
directies hierover hebben niets opgeleverd.
Route Mobiel maakt in zijn reclames prijsvergelijkingen tussen zijn eigen servicepakketten en die van de ANWB. Die vergelijking gaat mank, vindt de ANWB. Route Mobiel biedt volgens de ANWB niet dezelfde diensten als de Wegenwacht en maakt onjuiste prijsvergelijkingen.'
'De claim van Route Mobiel dat hij de snelste en goedkoopste pechhulpverlener van
Nederland zou zijn, vindt de ANWB misleidend voor de consumenten', aldus de organisatie.
'Mensen komen terug naar de ANWB, want ze voelen zich misleid. Dat is slecht voor de branche', zegt ANWB-directeur Guido van Woerkom
De directies van beide bedrijven hebben hier eerder dit jaar over gesproken. Dit gebeurde op uitnodiging van Route Mobiel.
Directeur Mark Schröder van de nieuwe pechhulpdienst liet toen al weten de reclames niet in te trekken. De ANWB eiste eerder dit jaar ook dat Route Mobiel onmiddellijk zou stoppen met het voeren van de geelblauwe kleur op zijn hulpwagens. De bond beschuldigde de concurrrent van merkinbreuk, omdat de auto's van de Wegenwacht die kleurencombinatie al jaren dragen.
Dit twistpunt wordt volgens de ANWB echter in goed overleg met de concurrent afgehandeld. 'Wij houden onze kleur warm geel. Route Mobiel beweegt meer richting citroengeel', zegt Van Woerkom.
Directielid Michiel Muller van Route Mobiel ziet de bodemprocedure met vertrouwen tegemoet.
'Wij nemen de kosten van het verplichte ANWB-lidmaatschap mee in onze prijsvergelijkingen. Dat doen we, omdat mensen hier niet onderuit kunnen.'
Hij vindt het bovendien vreemd dat de ANWB zegt dat het geschil over kleurengeschil is
opgelost. 'Wij passen onze kleur niet aan.'
Wordt vervolgd dus.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!