Vijf Nederlandse inzendingen hebben donderdagavond een prestigieuze European Excellence Award 2015 in de wacht gesleept tijdens de uitreiking in Stockholm.
De European Excellence Awards, 60 stuks maar liefst, onderscheiden de beste PR- en communicatiecampagnes in Europa.
Hier een korte presentatie van de winnende Nederlandse cases:
Alzheimer SOCKS – Two Different Socks, One Goal
Alzheimer Lab, LEWIS
Hé Alexander Pechtold heeft verkeerde sokken aangetrokken. En Renate Gerschtanowitz ook. De sokkenverwisseling was niet per ongeluk, maar onderdeel van een campagne voor Wereld Alzheimer Dag. Bij wie de ziekte van Alzheimer krijgt, gaat langzamerhand meer en meer mis. Je vergeet bijvoorbeeld je sleutels, je laat het gas aan staan, je trekt verkeerde sokken aan... Als symbool voor het gevecht tegen de ziekte zijn op Wereld Alzheimer Dag op 21 september werden de Alzheimer Socks gelanceerd. De Alzheimer Socks symboliseren verwarring, met links en rechts een verschillend ontwerp. De ene sok is vormgegeven door Frans Molenaar, die zelf aan alzheimer leed. De andere door Mart Visser.
Categorie : BELGIUM, THE NETHERLANDS, LUXEMBOURG
Vodafone YOU
Vodafone, Het PR Bureau and MEC Global (Amsterdam)
Vodafone lanceerde een nieuwe prepaid-dienst, Vodafone YOU, met de campagne Power to the Prepaid People. In lijn hiermee gaf het merk letterlijk de regie uit handen en bood Nederlandse jongeren de kans om zelf de nieuwe online commercial te creëren. In een 48-uur durende productiemarathon gingen zes uitverkoren prepaid gebruikers aan de slag, samen met het bekende YouTube duo de Cinemates. De jongeren werden gevraagd om de commercial binnen 48 uur te bedenken, te registreren en te monteren en werden hierbij volledig vrij gelaten.
Categorie: RELAUNCH
AkzoNobel Report 2014
AkzoNobel
De online versie van het #chapter-intro">jaarverslag van AkzoNobel is een staaltje van moderne communicatie. Het verslag is erg interactief volledig toegankelijk via dedicated pages. Er zijn veel infografics te vinden en het heeft intuïtieve functionaliteit voor de presentatie van financiële resultaten en duurzaamheidsprestaties. Akzo maakt gebruik van cutting-edge animatieontwerp, Layar-technologie, evenals andere belangrijke functies zoals een interactieve grafiek generator.
Entre Deux, Fashion Blog Battle
Cushman & Wakefield and Zandbeek. The agency for engagement
Zandbeek won in de categorie Blogs met de Fashion Blog Battle voor opdrachtgever Cushman & Wakefield. Met de Fashion Blog Battle zette Zandbeek winkelcentrum Entre Deux in modestad Maastricht opnieuw op de kaart. Tijdens de battle gingen 50 fashion bloggers de strijd aan voor de titel ‘Entre Deux Fashion Blogger 2015’.
Categorie: BLOG
Bex*communicatie: Out of the Shadows: Care comes first
Bex* won al eerder een Dutch PR Award met deze crisiscase. Bij een centrum voor radiotherapeutische behandeling van kanker werd na vernieuwing van radiotherapie-apparatuur ontdekt dat een grote groep patienten jarenlang een te lage stralingsdosis gekregen. Een te lage dosering zou de terugkeerkans onvoldoende kunnen verkleinen. Het crisismanagementteam (CMT) stond voor de opgave om de schade voor het centrum te beperken. Bex* werd gevraagd het CMT te adviseren en te ondersteunen. Gekozen werd voor een compacte, kordate en strak geregisseerde , maar tegelijkertijd ook zeer persoonlijke en empathische aanpak. En dat werkte: media hebben de communicatieboodschap neutraal gebracht. (Oud)patiënten en nabestaanden waardeerden de open en persoonlijke communicatie. Juridische procedures zijn daardoor uitgebleven. En de IGZ kwalificeerde de aanpak als ‘goed’. Dit is zeer uitzonderlijk. De gehele casebeschrijving vindt u op Communicatie Intelligence (betaald).
Categorie: CRISIS COMMUNICATION
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!