Het moet de merkbeleving van Chio extra versterken, meldt het persbericht, de branded online game ChioGuessr. In het spelletje krijgen spelers een willekeurige plek te zien in Google Streetview. Wie goed om zich heen kijkt en de locatie zo nauwkeurig mogelijk vaststelt, wint een reis voor twee door de States. Chio: ‘Door middel van dit spel zet Chio in op het versterken van de merkbeleving en brandloyalty.’ De game kan zowel in de browser, via www.raadwaarjebent.nl, als binnen Facebook gespeeld worden via een geïntegreerde Facebook App.
Theo Toering, marketing & Sales manager van Chio, is zeer enthousiast over de match tussen het spel en de positionering van Chio: ‘Chio vindt dat de wereld fantastisch is en dat iedereen in Nederland dat mag proeven en beleven. Onze pay-off is niet voor niets “The World tastes great, have some Chio”.’
Techniek
Het spel maakt gebruik van de techniek van GeoGuessr, een spel dat vorig jaar de nodige aandacht kreeg in de pers. Digitaal bureau DAYLEE heeft ChioGuessr bedacht en samen met GeoGuessr uit Zweden er een Chio branded online game van gemaakt en deze uitgebreid.
Doordat de game via een geïntegreerde Facebook App gespeeld kan worden, kunnen mensen elkaar ook via Facebook uitdagen en elkaars score verslaan. Chio: ‘Het spelen van ChioGuessr draait niet zozeer om het winnen van prijzen maar eerder om je vrienden te laten zien hoe goed jij de wereld kent.’ ChioGuessr kan tot 21 februari gespeeld worden.
Uitlegvideo:
Credits:
Klant: Intersnack Nederland BV
Merk: Chio
Medium: Online
Branche: FMCG
Bureau: DAYLEE
Productie: Blocklevel
Klant: Theo Toering, Joost Nooijen
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!