Online uitgevers zijn op zoek naar goede managers. Bureaus zoeken naar interactieve media-inkopers en planners, maar de zoekmachines en de zoekmachinemarketingbureaus blijken de meeste plekken vrij te hebben, in de VS in ieder geval, maar ook hier wordt flink geworven. Opzet van de wervingsmethodes is echter iets anders dan normaal, want een goede interactieve marketeers blijk je niet meer zo makkelijk te vinden.
Een Amerikaanse headhunter rook geld en stuurde een heuse spammail uit in naam van Microsoft, om zo potentiele kandidaten te lokken. Rebecca Lieb, execitive editor bij clickz, kreeg er eentje. De tekst: "We are staffing a highly-talented team of search engine marketing professionals to work within the new division of MSN -- which is handling online marketing. All positions are full-time, direct hire positions, and relocation assistance is provided."
Op de logische vraag van Rebecca hoe hij aan de namen was gekomen, antwoordde de headhunter dat hij ze via zoekopdrachten in zoekmachines gevonden had, onder andere op een keyword als SEM.
Nederland loopt overigens niet achter, hier is de vraag ook groot, zo openden de zoekmachinemarketingbureaus Traffic4U en Checkit deze lente allebei verkoopkantoren in Amsterdam, en namen meteen een bundel consultants aan, en ik heb op een seminar van Traffic4U, een tijdje geleden alweer, kunnen kletsen met best veel nieuw aangenomen interactieve media-inkopers van een paar grote traditionele mediabureaus, de meeste net klaar met de studie. De meesten werkten er nog maar een paar weken, sommige een paar maanden.
Hier overigens de link naar de banensite van Google, er staat best veel...
(Via)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!