Unilever maakt met zijn campagne een omslag in het brandingbeleid. Nog niet eerder profileerde het moedermerk zichzelf zo uitgebreid.
Sunlight
Unilever zal zich voor#039;Project Sunlight’"> 'Project Sunlight’ eerst focussen op de vijf kernmarkten, het Verenigd Koninkrijk, Brazilië, India, Indonesië en de Verenigde Staten.
De online campagne moedigt het consumenten naar de speciale website te gaan. Uiteraard worden ook sociale media-kanalen ingezet, zoals Facebook, YouTube en Twitter, met de hashtag # brightfuture.
Gat vullen
Tegen Marketing Magazine zei Marc Mathieu, Unilevers senior vice-president marketing dat hij 2,5 jaar aan het project heeft gewerkt.
De campagne moet een ‘gat’ in de marketing van Unilever vullen, aldus Mathieu. Het duurzaamheidsbeleid moet beter over het voetlicht worden gebracht.
Het concern heeft meer dan 400 merken. Daardoor verdwijnt het 'merk' Unilever wat naar de achtergrond.
Mathieu zei verder dat het idee van het zonlicht onderdeel is van Unilevers DNA – Sunlight-zeep was het eerste merk dat oprichter William Lever maakte.
In 2000 besloot Unilever al tot een herziening van het merkenbeleid. Het moedermerk was tot dan toe nooit op de onderliggende brands te zien. Vanaf toen gebeurde dat wel.
Vorig jaar koos ook Proctor & Gamble om ook het moederconcern direct over het voetlicht te brengen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!