Marktaandelen publieke zenders gedaald

De publieke omroep deed het in week 44 minder goed dan in de week ervoor. Ze behaalden gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 37 procent, 3 minder dan in week 43.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Best bekeken programma werd wel Studio Sport (gisteravond) met 2,6 miljoen kijkers. Daarmee werd Domino Day van SBS6 verslagen (2,4 miljoen kijkers).

De commerciële zenders kwamen gezamenlijk uit op een aandeel van 45 procent, precies gelijk aan week 43. RTL4 behaalde 16 procent, RTL5 3 en Veronica 9 procent. SBS6 scoorde goed (onder meer dankzij de dominostenen) met 13 procent. Net5 had een aandeel van 5 procent, Fox bleef steken op een marktaandeel van 2 procent.

De gegevens zijn afkomstig uit het Continu Kijkonderzoek (CKO), uitgevoerd door bureau Intomart in opdracht van NOS, Ster en IP.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie