De warming-up op Rotterdam Airport werd door Nelly Cooman verzorgd. Ook de dresscode was aangepast op het thema: formeel in pak maar wel met sportschoenen! Het evenement werd opgezet door studievereniging de Marketing Associatie van de Erasmus Universiteit Rotterdam die hiermee hun lustrumjaar spetterend wilde afsluiten.
Aangekomen in het kantoor te Londen Wall werden de studenten uitgedaagd om na 2 uur effectieve case-tijd hun presentatie op creatieve wijze en zonder digitale hulpmiddelen aan een vijftal juryleden te geven. Terug in Nederland vond de prijsuitreiking plaats.
De winnaars stelden de bank voor om zich specifiek te richten op de doelgroep van hardlopers, als propositie te kiezen voor de "coachende bank", die van het begin tot het eind de hardlopers fysiek en financieel bijstaat. Het eerste contact zou plaats moeten vinden na inschrijving voor een marathon. De deelnemers zullen als eerste middels een teasercampagne benaderd worden. Het team stelde voor een zwarte kaart met echte oranje veters in een strik, (denk aan vroeger veterdiploma) vergezeld van de tekst "Ben jij er klaar voor?" op te sturen.
Hierna zouden de hardlopers op de marathon zelf een catchy premium in hun startpakket vinden en zij bij de finish gefotografeerd worden. Na de marathon krijgen zij dan een informatiepakket opgestuurd met informatie over het "ING Parcours pakket" dat voordelen biedt op het gebied van sparen, betalen met een speciale hardloop credit card, attractieve "korte- en langeafstandsleningen" en tevens korting geeft op aankopen bij sportwinkels en clinics bij gespecialiseerde trainingscentra. Bij het informatiepakket zou tevens een bon worden gedaan voor het ophalen van de finishfoto bij het dichtstbijzijnde bankkantoor. Aangekomen op het bankkantoor kan de hardloper dan nog uitgebreid geïnformeerd worden over de voordelen van het pakket en tot aanschaf overgehaald worden.
De tweede prijs ging naar het team dat kwam met een voorstel tot een gepersonaliseerde Credit Card. Hardlopers kunnen hun beste marathontijd laten plaatsen op de kaart en zo zou de bank tegemoet kunnen komen aan de behoefte van consumenten aan persoonlijk producten. Erg origineel was het "oog op pas"-effect dat de pas tot gevolg zou hebben. De pas zou namelijk tijdens het gebruik in hardloopwinkels en op verjaardagen als een soort medaille getoond worden en hierdoor een soortgelijk effect als word-to-mouth tot gevolg hebben. De derde prijs ging naar de groep die als enige hadden gekozen voor de doelgroep van bedrijven. Middels het "ING Good Life" programma zouden bedrijven zich op een maatschappelijk verantwoorde wijze met hun bedrijf kunnen inzetten voor een hardloopwedstrijd.
Verder kreeg de slogan "Wij rennen voor u" van een ander team nog een eervolle vermelding.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!