Communicatieonline werd een platform voor heftige dicussies, persoonlijke aanvallen en insinuaties. Waar de start met de columns nog rond inhoud plaatsvond, het vervolg kreeg al snel het karakter van een platte partij moddergooien en het laten uitlekken (en manipuleren) van interne mailwisselingen. Verder was het opmerkelijk hoe niet-leden vergaande uitspraken deden over de bestuurscultuur bij Logeion en het hoge 'haantjesgehalte' binnen de diverse besturen en commissies. Ook LinkedIn en Twitter werden gebruikt om adhesiebetuigingen te doen en voorkeuren uit te spreken, maar om nou te zeggen dat het sterk over de inhoud ging? Opvallend genoeg vroeg kandidaat Somberg daarbij op LinkedIn om haar suggesties voor bestuursprioriteiten te mailen, in plaats van publiekelijk te delen, waarom deze aanpak? Tenslotte bleef het op de Logeionsite zelf beperkt tot twee 'etalages' van beide kandidaten, daaromheen was weing interactie.
Mijn lessen over hoe dit gegaan is: twee kandidaten zorgen voor een prettige dynamiek en spanning, maar de discussie en de confrontatie moet een volgende keer veel meer gemodereerd en op de inhoud gericht zijn- dat komt de kwaliliteit van het debat en de inhoudelijke profilering van de kandidaten zeker ten goede!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!