Premium

Dit zijn de luistercijfers van december-januari

Radio 538 blijft marktleider in 20-49. De nummers 2 tot en met 4 ontlopen elkaar niet veel.

Dat blijkt uit de vanmorgen bekendgemaakte luistercijfers van NLO/GfK (ma-zo 0600-2400).

In de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49 blijkt Radio 538 precies hetzelfde aandeel als vorig jaar te hebben behaald: 16,5 procent.
NPO Radio 2 is tweede met 12,6 (dezelfde periode een jaar eerder 12,3, index 102). Daar vlak achter volgt NPO 3FM dat een marktaandeel heeft van 12,5 (was 16,1, index 78). Qmusic weet het hoogste marktaandeel voor de december-januari periode in haar bestaan te behalen en komt dicht in de buurt van de twee publieke zenders: 12,4 (was 12,2, index 102).

Sky Radio is de nummer vijf met een daling naar 10,8 (was 11,2, index 96). Daarachter zijn twee forse stijgers: Radio Veronica van 5,2 naar 6,2 (index 119) en de zender die al tijden procentueel de grootste opmars maakt: Radio 10. Die zender stijgt in aandeel van 4,2 naar 5,9 (index 140).

10+
In 10+ is NPO Radio 2 marktleider met een marktaandeel van 13,7 (was 13,3, index 103). Sky Radio is daar nummer 2 met 10,6 (was 10,5, index 101) en Radio 538 derde met 10,5 (was 10,8, index 97). 

Qmusic is vierde met een groei van 8,0 naar 8,7 (index 109). ORN staat op een vijfde plaats met 8,6 (was 9,4, index 91).

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie