ABC moet informatie en commercie beter scheiden

De Amerikaanse 'media-waakhond' Fair zegt dat omroeporganisatie ABC een nieuw dieptepunt heeft bereikt in de steeds verder gaande verweving van informatie met commercie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Fair doelt op het feit dat ABC (onderdeel van Disney) nu met Campbell's soep overeen is gekomen dat acht afleveringen van de talkshow 'The View'  infocommercials zijn die door de soepfabrikant betaald worden. Nieuwspresentator en co-host Barbara Walters zegt in één van de gekochte shows tijdens een discussie tussen neus en lippen door: "Zijn we niet allemaal opgegroeid met Campbell's soep?". Haar collega's beginnen daarop spontaan de Campbell-jingle 'Mm! Mm! Good' te zingen. Fair maant ABC News zijn journalisten niet te laten deelnemen aan praatprogramma's waarin hun discussies door sponsors gekocht kunnen worden. Fair ('the national media watch group') geeft in de VS sinds 1986 adviezen over en kritiek op mediakwesties en censuur.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie