'Jaarlijks sterven er 128 jongeren op onze wegen. De meeste van deze ongelukken zijn te wijten aan te snel rijden, oververmoeidheid of rijden onder invloed van alcohol of drugs. De juiste manier vinden om jongeren hierover aan te spreken is niet eenvoudig. Hen met het vingertje wijzen heeft zelden het gewenste effect, en op overheidscampagnes zitten ze niet te wachten. Maar ook al komt wijsheid met de jaren, hun hart zit wel al op de juiste plek. Geen rationele aanpak dus deze keer, maar een emotionele', stelt Bénédicte Ernst van TBWA België.
TBWA vroeg aan Henry om een pakkend lied te schrijven over het verlies na een ongeval. Het lied 21 grams short werd gereleaset op alle nationale zenders zonder enige referentie naar het BIVV. Nu volgt de ontsluiting van de campagne: de single van Ozark Henry is het begin van een nieuwe sensibiliseringscampagne. De stemmen en beelden die aan bod komen in de song en de clip zijn die van Kevin en Maxime, 2 jongeren die echt omgekomen zijn in de wagen.
Lees hier het hele bericht.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!