Na de aankomst van Sinterklaas, in het weekend van 14 november, deed al 34% van de Nederlandse huishoudens Sint-aankopen. Afgelopen week steeg dit percentage naar 43%, zo blijkt uit onderzoek dat marktonderzoeksbureau SAMR uitvoert in samenwerking met beslist.nl. Het percentage huishoudens dat het Sinterklaasfeest viert met cadeautjes en surprises steeg aan de vooravond van 5 december van 54% naar 57%, zo stelt Beslist.nl.
Meer dan een derde van de Sinterklaasvierders haalt zijn cadeaus op het laatste moment in huis. Van deze shoppers doet 32% alle aankopen in één keer tegelijk. Beslist.nl zag de Sinterklaasdrukte toenemen de afgelopen dagen. Op zondag en maandag, de drukste dagen, werd het online winkelcentrum bijna 1,5 miljoen keer bezocht. Speelgoed staat met stip bovenaan de lijst met meest gezochte cadeaus in de Sinterklaasperiode. Behalve speelgoed wordt er ook veel gezocht naar kleding, woonaccessoires, elektronica en klusspullen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!