Schijnveiligheid communiceert niet lekker

In een hoorzitting van het Europees Parlement is deze week gesproken over de onlangs ingevoerde regels voor vloeistoffen in handbagage. Tergend lange rijen en gefrummel met plasticzakjes en monsterverpakkinkjes shampo en tandpasta. Dit alles begeleid door een communicatie-offensief in vergelijking de gemiddelde Postbus 51 campagne geheel verbleekt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tijdens de hoorzitting waren de experts het er met elkaar over heens: deze maatregel mist elk doel. Springstoffen zijn ook met heel kleine hoeveelheden vloeistoffen te maken, terrorsiten kunnen elk een 'ingredient' meenemen. Daarbij zijn de beveiligers die het controlewerk uitvoeren eigenlijk niet goed opgeleid om een werkelijk goede controle uit te voeren.

Twee vragen:

1) hoe lang duurt het totdat de slachtoffers van deze darconische maatregelen van zich laten horen (denk aan passagiers, tax free winkels)?

2) op welke manier gaat 'Europa' hier nu verder in: verlies nemen of stug blijven doorcommuniceren dat dit in het kader van ieders veiligheid oh zo belangrijk is?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie