Als reclame betekenisvol wordt ingezet, kan het maatschappelijke vooruitgang voeden én bijdragen aan een betere wereld.
Althans, dat vinden Bart Brüggenwirth (b-open), Aafke van Sprundel (Awareness Initiatives), Veronique Swinkels (BBK/Door Vriendschap Sterker) en Ynzo van Zanten (GreenInc).
Daarom zijn ze gestart met het initiatief Betere Reclame.
‘Veel merken ambiëren betekenis te hebben voor mensen. We willen ze helpen met kwalitatieve data die we nu verzamelen.’
Ze willen consumenten, marketeers en adverteerders ‘bewust maken van de impact die betekenisvolle reclame kan hebben voor een betere wereld in zin van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid’.
Op het platform www.beterereclame.nl kunnen mensen reclames beoordelen en volgens de oprichters ‘zo bijdragen aan kwalitatief onderzoek naar wat mensen onder betekenisvolle reclame verstaan’.
Coalitie Betere Reclame wil meningen verzamelen over wat mensen betekenisvolle reclame vinden waartoe ze zich aangetrokken voelen.
Met die kennis wil ze ‘het bedrijfsleven ondersteunen om met reclame meer én betere impact te hebben: zowel voor individuen, voor merken als voor de wereld.
‘Een wereld waarin het vertrouwen in merken hersteld wordt. Omdat merken meer middenin de maatschappij komen te staan, minder vanuit zichzelf redeneren en zo meer aansluiten op wat mensen belangrijk vinden.’
De Betere Reclame-coalitie meent dat het tijd is grotere waarde te halen uit de 500 miljard dollar die jaarlijks aan media-inkoop wordt uitgegeven.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!