Ramp Enschede, songfestival en voetbal meest bekeken

In week 19 is het marktaandeel van de publieke omroepen fors gestegen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met name door de verslaggeving van de ramp in Enschede, ook al was het NOS Journaal daarmee bijna een half uur later dan de nieuwsbulletins van de commerciële omroepen, konden de publieke omroepen rekenen op uitzonderlijk hoge kijkdichtheden, met uitschieters van 29 en 21 pct. Samen behaalden de publieken een aandeel van 38.9 pct in de week van 8 t/m 14 mei in het tijdvak 0.00 tot 24.00 uur in de doelgroep 6 jaar en ouder.

De commerciële zenders behaalden bijna 5 pct minder aandeel dan vorige week, namelijk 43.4 pct tegenover 48.7 pct in week 18, zo blijkt uit het Continu Kijkonderzoek (CKO), uitgevoerd door Intomart in opdracht van NOS, Ster en IP.

Nederland 1, TV2 en Nederland 3 haalden achtereenvolgens gemiddelde marktaandelen van 11.8, 18.3 pct en 8.8 pct. Meest bekeken programma’s waren het 22.00 uur NOS Journaal op zaterdag, het 20.00 uur NOS JOurnaal op zondag en het (onderbroken) Eurovisie Songfestival op zaterdag. Gemiddeld marktaandeel van RTL4 in week 19 was 14.4. pct, van RTL5 4.3 pct (dus stabiel). Veronica deed het nog slechter dan in week 18. Het marktaandeel van The Young One daalde van 7 naar 6.3 pct. SBS6 bleef stabiel met 10.1 pct, terwijl Net5 iets daalde naar 2.9 pct. Fox8 deed het minder goed dan vorige week en behaalde een marktaandeel van 3.4 pct tegenover 4.7 pct in week 18. Video was goed voor 4.0 pct; de buitenlandse zenders haalden samen 13.7 pct.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie