Voor het eerst heeft meer dan de helft van deze leeftijdsdoelgroep via de pc, smartphone of tablet in een maand de website en/of app van Netflix bezocht (51,2 procent, leeftijd 13-34 jaar). Het totaalbereik van Netflix betreft in februari 32,8 procent (4,7 miljoen personen van 13 jaar en ouder).
Ook de Nederlandse omroepmerken doen het goed. NPO (inclusief de websites en apps van de omroepen) piekt in februari 2018 door goed gebruik te maken van de content van de Olympische Spelen en het populaire programma ‘Wie is de Mol’.
RTL (in deze case zonder Buienrader/Routeradar) en Talpa TV doen het overigens ook beter dan voorgaande jaren. Deze stijgende lijn zien we bij alle Nederlanders van 13 jaar en ouder, maar is het sterkst in de - voor tv lastig te bereiken – doelgroep 13-34 jaar.
Bron: Online bereikcijfers GfK DAM
Alle cijfers staan hier
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!