Nutella creëert met speciaal algoritme 650 duizend unieke potten

Merk 'viert uniciteit van de mens' met limited edition-actie

De unieke Nutella potten zijn vanaf maandag in de Nederlandse supermarkten te vinden. Elke pot is herkenbaar aan het unieke nummer.
 
Nutella is twee jaar bezig geweest met de voorbereiding van de actie. Het Italiaanse hazelnootpastamerk werkte hierbij samen met Hewlett Packard, dat een speciaal programma heeft ontwikkeld. Een algoritme zorgt voor het in- en uitzoomen en roteren van een patroon, zodat miljoenen unieke designs worden gecreëerd. 

In Italië - waar de actie eerder liep - werden in totaal 7 miljoen potten met unieke designs op de markt gebracht. Volgens Nutella waren deze binnen een maand uitverkocht.

Met de limited edition actie viert Nutella naar eigen zeggen de 'uniciteit van ieder mens'. 'Uniek zijn gaat niet over opvallende karaktereigenschappen, uiterlijke kenmerken of hobby’s. Het gaat over het bijzondere dat in ieder mens zit. Dát willen we vieren bij Nutella,' zegt Sunan Sathirasinlapin, senior brand manager Nutella Nederland.
 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie