Het einde aan het aantal categorieën waarin ingestuurd kan worden voor Cannes Lions International Festival of Creativity lijkt voorlopig nog niet bereikt te zijn. Dit jaar komt de organisatie met de categorie Product Design.
Die categorie bekroont het toegepaste gebruik van tastbare producten, die bijdragen aan de waarde van een merk en het leven van mensen verbeteren. De categorie is onderverdeeld in vier subcategorieën: Consumer Goods, Wellbeing and Environmental Impact, Solution en Interface.
Mooie woorden van festivalvoorzitter Terry Savage: ‘Brand communication has become such a part of product design that it’s important as a global Festival celebrating creative communications that we now recognise this. Including Product Design Lions as a stand-alone entry category in our awards line up, not only acknowledges this fast growing industry, but helps to set a global benchmark and precedent for the creativity within it.’
Inzenden kan vanaf nu in deze categorieën:
- Branded Content & Entertainment
- Creative Effectiveness
- Cyber
- Design
- Direct
- Film
- Film Craft
- Innovation
- Media
- Mobile
- Outdoor
- PR
- Press
- Promo & Activation
- Radio
- Titanium and Integrated
- Product Design
De organisatie meldt dat er belangrijke veranderingen zijn doorgevoerd in een aantal subcategorieën, vooral in PR, Branded Content and Entertainment, Film en Outdoor. Specifieke informatie is hier te vinden. Gisteren meldde de organisatie al dat de categorie Cyber op de schop gaat.
Het festival vindt plaats van 15 tot en met 21 juni. Inzenden kan vanaf nu tot 28 maart.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!