Motivaction neemt het in problemen geraakte onderzoeksbureau Trendbox over, dat maakt Motivaction dinsdag bekend. Met de overname, die vlak voor de jaarwisseling heeft plaatsgevonden, zegt Motivaction opdrachtgevers te garanderen dat de lopende projecten worden voortgezet en afgerond. Motivaction: 'Wij bieden continuïteit voor de onderzoeken in 2017.' Ook wordt het bedrijf hiermee uitgebreid met het respondentenpanel en de Life & Living-database van Trendbox. Met een aantal medewerkers wordt op dit moment gesprekken gevoerd over de overstap naar Motivaction.
Naam Trendbox wordt voortgezet
Algemeen directeur van Motivaction, Pieter Paul Verheggen, zegt: 'Motivaction en Trendbox kennen elkaar al lang en de consumentenonderzoeken van Trendbox vormen een goede match met de onderzoeken die wij bij Motivaction uitvoeren. Daarbij is de kennis op het gebied van consumententrends die is verzameld in ruim 20 jaar Life & Living-onderzoek uniek in Nederland en zullen wij die verder gaan ontsluiten voor onze opdrachtgevers. Motivaction zal de huidige database daarvoor blijven updaten en de consumententrends volgen. Bovendien onderzoeken wij of de Life & Living-database verrijkt kan worden met mediagegevens zodat wij nog gerichter marketing- en media-adviezen kunnen geven.'
Mogelijkheden
Naast Trendbox met de Life & Living-database neemt Motivaction ook Het Nationale Panel met ruim 40.000 deelnemers over. Motivaction: 'Door dit panel te koppelen aan ons StemPunt-panel hebben we de beschikking gekregen over een respondentenpanel van ruim 130 duizend deelnemers.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!