De ANWB is een gevestigde speler op de Nederlandse markt. Maar dat betekent nog niet dat het werk erop zit voor de marketeers van de ANWB. Zij worden uitgedaagd door de vraag: hoe behouden we onze 4 miljoen leden?
Iwan Banens en Jeroen Bouwmeester vertellen hoe de ANWB de communicatie met haar klanten op de website verbeterde. Door online gedrag te combineren met CRM-informatie, wist de ANWB welke producten de bezoeker al afnam en welke nog niet.
Dankzij deze informatie konden zij de meest relevante cross- en upsell-aanbiedingen doen. Dat was zeer lonend: de conversies liepen op tot wel 40%.
Over Iwan Banens
Iwan Banens werkt sinds 2005 bij ANWB, een organisatie met bijna 4 miljoen leden. Binnen ANWB bekleedde hij managementposities binnen Media, Retail en Online. Momenteel is hij werkzaam als Multichannel Manager Retail. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de introductie van nieuwe concepten als ‘Click & Collect’ en ‘Online bestellen vanuit Winkels’. Daarnaast valt de ontwikkeling van apps en de mobiele site (www.anwb.nl/m) onder zijn verantwoordelijkheid. Vandaag gaat het over zijn User Experience rol binnen ANWB. Iwan’s ambitie ligt op het snijvlak van innovatie, techniek en business. Hoe dragen innovaties bij aan een optimale klantervaring en tegelijkertijd business doelstellingen? Iwan Banens spreekt dinsdag om 16.35 uur in Theater 3 op de MARCOM.
Nog niet inschreven voor de MARCOM? Vandaag is de laatste dag dat je je gratis kan inschrijven.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!