Minder Wij-gevoel door Het Nieuwe Werken?

Het Nieuwe Werken heeft overigens zich breed gevestigd: drie kwart van de respondenten zegt er in meer of mindere mate mee te maken te hebben. Flexplekken, thuiswerken, je werk plek kiezen afhankelijk van wat je wilt gaan doen, het zijn voorbeelden die veel genoemd worden. Als grote nadelen van HNW worden genoemd: het steeds meer vervagen van het verschil tussen werk en privé, en het afnemen van betrokkenheid bij het bedrijf. Een minder sterk wij-gevoel is daar dan het gevolg van.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De uitkomst triggerde me, vooral ook omdat Management Team vervolgens inzoomt op zaken als nieuwe Flex Centres, mobiel printen en televergaderen. Veel accent dus op Bricks en Bytes. En weinig over de derde B van Het Nieuwe Werken: Behavior. Dat is nu juist waar het Wij-gevoel op aanhaakt, en waar communicatie en managen om de hoek komen kijken. Organisaties die HNW invoeren dienen juist in situaties waar medewerkers niet van 09.00 - 17.00 achter hun bureau zitten, veel aandacht te besteden aan de interne communicatie, het elkaar op de hoogte te houden en afspraken te maken hoe er binnen teams kennis en informatie uitgewisseld wordt. Op plekken waar dat achterwege gelaten wordt kan het inderdaad snel bergafwaarts gaan met het wijgevoel.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie