Om de kleine 5000 nostalgische telefooncellen die Nederland nog telt enigszins rendabel te maken start KPN volgende week woensdag een promotieactie vanuit de gedachte van Etnomarketing.
Om het voordelig bellen naar Marokko en Turkije vanuit telefooncellen uit de buurt te promoten gaan promotieteams o.a. moskeeën, islamitische slagers, theehuizen, badhuizen, toko's en scholen bezoeken.
Het team, bestaande uit minstens één Marokkaanse of Turkse medewerker moet op deze locaties flyers afgeven en posters ophangen.
De promotieteams zullen in Amsterdam de wijken Geuzenveld en Bos & Lommer en in Rotterdam Feijenoord en Delfshaven bezoeken. Als laatste zal ook Amersfoort aangedaan worden, want ja, daar woont tenslotte de gemiddelde Nederlander, dus vast ook wel de gemiddelde Marokkaan.
Ik begrijp niet helemaal wat KPN met deze actie denkt te bereiken. Weet KPN niet dat in september van dit jaar in Rotterdam de Leefmilieuverordening belhuizen van kracht is geworden, omdat het aantal belhuizen de 200 dreigde te passeren? Verschraling van het winkelaanbod in de oude stadsbuurten en overlast deed de gemeenteraad tot dit besluit komen.
Ik vraag me dus af waarom KPN denkt dat iemand van Marokkaanse of Turkse komaf deze tijd van het jaar in een koude telefooncel zou gaan staan bellen naar familie, als hij 24 uur per dag in één van de 200 verwarmde belhuizen bovendien ook nog goedkoper terecht kan?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!