Jumbo Supermarkten meldt dat de bestel- app is vernieuwd. Met een aantal nieuwe functionaliteiten: zo is de app uitgerust met een geoptimaliseerde scanfunctie waarmee je producten al in de koelkast kunt scannenm en direct in het digitale winkelmandje kunt plaatsen.
Bovendien onthoudt de app het laatst gekozen Pick Up Point of het laatst gekozen bezorgtijdstip.
Met de verbetering van de app investeert Jumbo opnieuw in het e-commercekanaal. Eerder dit jaar werd de start van de Jumbo Bezorgservice aangekondigd en inmiddels telt Jumbo 275 Pick Up Points, verspreid over Nederland.
Vanuit ruim 75 van deze locaties bezorgt Jumbo nu ook boodschappen bij consumenten en zakelijke klanten. En dit aantal groeit in 2016 tot zo’n 100 locaties.
Met de scanfunctie kun je boodschappen toevoegen aan de lijst door de streepjescodes te scannen, of -als je iets wilt waar geen streepjescode op staat- op stickers van veelgebruikte producten. Ook is de bestelling met één handeling afgerond doordat de laatste ophaallocatie of het laatste bezorgtijdslot als eerste weergegeven worden in de app. Klanten die ervoor kiezen hun boodschappen zelf op te halen, kunnen bovendien het ophaalbewijs toevoegen aan hun Apple Wallet.
Uitbreiding e-fulfilmentcentrum Den Bosch
Jumbo meldt dat er wekelijks 18.000 bestellingen geplaatst worden via de webwinkel op Jumbo.com, of via de Jumbo app. En naar verwachting groeit het aantal orders dit jaar verder. 'Om te kunnen voldoen aan de snelgroeiende vraag breidt Jumbo haar e-fulfilmentcentrum in Den Bosch dit najaar sterk uit. In totaal nemen we na de uitbreiding 36.700 m² in gebruik waarmee we straks in staat zijn om wekelijks maximaal 50.000 bestellingen te kunnen verwerken. Dit is een belangrijke stap voor verdere groei. Het is onze ambitie om in vijf jaar online marktleider te zijn', aldus Jurriaan Pouw, directeur E-commerce a.i. bij Jumbo. Dan heeft Jumbo nog een forse inhaalslag te maken op de marktleider van dit moment, AH.nl. Zes op de 10 online boodschappers doen hun boodschappen bij AH.nl, tegenover 18 procent bij Jumbo. Aldus nieuw onderzoek van Multiscope.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!