Hij wordt per 1 januari 2006 kennismanager van de FD Mediagroep. In deze functie wordt hij onder andere verantwoordelijk voor de verdere inhoudelijke vormgeving van de debatten en netwerkevenementen van de FD Media Groep.
In de strategie van de FD Mediagroep voor de komende jaren neemt het 'intensiveren van één-op-één contacten met ondernemende mensen een belangrijke positie in', laat de organisatie weten.
Een opvolger is er nog niet. De procedure voor de opvolging zal op korte termijn worden gestart, laat Philip Alberdingk Thijm, algemeen directeur FD Mediagroep, weten.
Hij zegt: 'We respecteren de persoonlijke keuze van Fred Bakker en zijn zeer ingenomen met het feit dat hij zijn kennis en kunde in de volle breedte blijft inzetten voor een belangrijk speerpunt van de FD Mediagroep. De focus van onze organisatie is verschoven van krantenbedrijf naar een nieuwsorganisatie in de volle breedte. De afgelopen jaren zijn we ons steeds meer gaan verdiepen in de behoefte van ondernemende mensen. Het Financieele Dagblad organiseert al jaren bijeenkomsten voor haar lezers en relaties, zoals de Rembrandt-lezing en Sijthoff-prijs. De afgelopen jaren is deze activiteit fors uitgebreid met een aantal succesvolle debatten en netwerkevenementen, zoals Het Financieel Ontbijt en de debatten in de Rode Hoed. Uit de ervaringen die we de afgelopen periode hebben opgedaan blijkt dat de behoefte aan dialoog groeiende is. Met de inhoudelijke expertise van Fred Bakker kunnen we een extra impuls geven aan deze poot van onze organisatie.'
Heel erg goed gaat het overigens niet met het FD. Ook de bezoekcijfers van de site dalen. In januari 2005 lag het aantal unieke bezoekers maar liefst 28 procent lager dan een jaar eerder. De verspreide oplage daalt ook. In 2001 verspreidde het FD nog 65305 exemplaren van de krant, in 2004 waren dat er nog maar 54210.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!