Dit zijn de 5 populairste artikelen van 2013

De 5 communicatiestukken die het afgelopen jaar het meest werden gelezen op communicatieonline. Met een emeritus-communicatieprofessor aan kop en een olifantje als runner up.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

U houdt van inhoud – serieuze inhoud. Niet een vette de roddel die het best werd gelezen dit jaar. Geen of hard en bloedig nieuws ook of een opzienbarende rel. Nee, een nieuwsbericht over een nieuw model voor communicatieplanning eindigde op plaats 1. Met afstand. Ons dunkt.

U klikte   werd gepresenteerd het vaakste aan, debatteerde erover, en hield daar tot aan het eind van 2013 ook niet meer mee op. 

Als runner up een olifantje, ofwel de ‘Olli’-campagne voor Feyenoord/Blijdorp. Er zouden exorbitant hoge kosten voor zijn gemaakt, iets waarover adjunct-directeur merk & communicatie Alwine de Jong van ASR  alarm had geslagen binnen ASR. Het kostte haar de kop. op basis van het journalistieke werk van onze collega’s van Adformatie.

 

 

Op korte afstand volgde het nieuwsartikel over t. Het kondigde massaontslag in een persbericht aan onder de kop ‘Achmea versnelt aanpassingen in klantgerichtheid’. Bovendien stond een interview van EenVandaag met topman Van Duin al online voor het inlichten van het personeel .

 

 

Het artikel dat dan niet het meeste is gelezen, het maakte wel de meeste discussie en emoties los. Commbathet hbo-communicatieonderwijs dat zou opleiden voor werkloosheid. Er werd gereageerd, heftig vaak, en het stuk werd massaal gelezen.

 

en daar waren de commprofs wel aan toe. Het aantal pr-banen stijgt de komende jaren met 23 procent, aldus Yahoo Education, dat  een lijst opstelde van beroepen die hun levenseinde naderen en beroepen die een gouden nabije toekomst hebben. De groei, zo stelt Yahoo Education,  komt voort uit de versnippering van het medialandschap wat zorgt voor een herwaardering voor het pr-vak.  Vooral de opkomst van sociale media spelen daarin een rol. 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie