En ja, de composietlogo's krijgen het er in het artikel nogal van langs. Aad van Dommelen van Total Identity bestempelt de invulling van het Unileverlogo als 'trendgevoelig', en 'Ongeloofwaardig voor een commerciele holding'. En Renate van Beynum van Merk in Vorm hakt ook de V&D-composietboom rigoreus om: 'trendgevoelig, die boom met al die spulletjes'.
En dat terwijl ik het zo'n leuke manier vindt om de diversiteit van een organisatie te tonen. Dat moeten ze ook gedacht hebben bij het Regio College in de Zaanstreek waarbij speciaal voor de Open Dagen het strakke logo werd omgetoverd tot composiet. Wat me trouwens wel weer opvalt van al die design-toppers in Management Team is dat ze zich toch wel erg gemakkelijk laten verleiden tot algemene vooral esthetisch gemotiveerde oordelen over merken, zonder gebruik te maken van doelgroeponderzoeken. Een geheel subjectieve maatlat roept daarbij meer vragen op dan dat er helderheid komt: waarom scoort Hema +2, Unilever -3 en ING +3 op een schaal van -5 tot +5?
Voor de liefhebber: eerder reageerde Peter Weusink al dat deze trend oudere wortel had. Naast werk van Marcel Wanders gaf hij de volgende links:
http://www.vividvormgeving.nl/fotopagina/jobkaart01.htm
http://www.tordboontje.com/
http://www.nonplusultra.nl/product/12267/310/-nieuw/nieuw/until-dawn/
en Marcel Wanders heeft ook al dit soort dingen gedaan wist Peter.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!