De Longlisten voor de ABC Groot Accenten 2017 zijn bekend. De ABC jury bestaande uit redacteuren van de Adformatie, Fonk en MarketingTribune, bestuursleden van de BvA (Bond van Adverteerders) en bestuursleden van de SAN, aangevuld met twee externe deskundigen, heeft onderstaande merken en bureaus genomineerd:
Adverteerder van het Jaar |
Bureau van het Jaar |
Consistent Accent |
|
|
|
Albert Heijn |
Achtung!mcgarrybowen |
Artis |
Coolblue |
dawn |
Heineken |
Coop |
DEPT |
HEMA |
Heineken |
Goud Uberconnected |
IKEA |
HEMA |
Havas Lemz |
Jumbo Supermarkten |
Jumbo Supermarkten |
INDIE Amsterdam |
Ministerie van Defensie |
KPN |
Joe Public Take-away Advertising |
SIRE |
Lidl |
N=5 |
Tele2 |
McDonald’s |
TBWA\NEBOKO |
Rituals |
Tele2 |
XXS Amsterdam |
Zwitserleven |
De genomineerden moeten nu motiveren waarom ze een plek op de shortlist verdienen. De 3 overgebleven kandidaten geven op 15 mei een presentatie aan de ABC jury.
SAMENSTELLING ABC JURY 2017
Onafhankelijke voorzitter: drs. Jolande Sap
BvA bestuur: Heleen Crielaard (Rabobank) en Frenkel Denie, (FrieslandCampina)
Externe deskundigen: Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders) en Roland van der Vorst (FreedomLab)
Vakbladen: Sjaak Hoogkamer (MarketingTribune), Nicolette Hulsebos (FONK) en Susanne van Nierop (Adformatie)
SAN bestuur: Léontine Admiraal (PwC), Jeroen Hubert (Accell Group) en Ewa Skotnocki (Triodos Bank).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!