De nieuwe (Engelstalige) Creatie werd gelanceerd na afloop van ADCN’s Illuminating Talks vanmiddag in De Hallen Studio’s in Amsterdam. De ‘Talks’ vormden feitelijk ‘n live performance van de inhoud van het blad, met bijdragen van de 16 nieuwe bestuursleden van de ADCN onder leiding van managing director Dinesh Sonak.
Het thema van het nummer luidt: The Art of Creative Breakthroughs. Hoe komen baanbrekende ideeën tot stand? Welke methoden helpen bij het ontluiken van creatief talent en het ontwikkelen van grensverleggende concepten? Het bestuur heeft hierop in tweetallen, woord, beeld en vorm antwoord gegeven.
Sub-thema’s die hierbij aan bod komen, zijn onder meer: Bravery, Spirituality, Intelligence en (Amsterdam) Attitude.
Naast deze 8 ‘verlichtende’ stukken die het thema uitdiepen, is er ‘n inleidend verhaal over The Art of Creative Breakthroughs, een cover van Jacques Koeweiden en Paul Postma, zijn er verhalen van de mensen achter Creative Social en THNK – School of Creative Leadership, en is er huiswerk!
Hoofredacteur van Creatie, Nils Adriaans: ‘De boodschap is niet alleen belangrijk voor creatieven onder elkaar; dat is eigenlijk nog het minst belangrijke. Het is relevant voor iedereen in de communicatie-industrie die óm die pressure cooker heen beweegt. Hoe kun je dat – zogenaamd – ongrijpbare injecteren?’
MediaMonks heeft ’n digitale ‘verrassinkje’ aan het nummer toegevoegd: bezoek Creative Breakthroughs.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!