UPC maakt misleidende reclame

Priority Telecom, een dochter van UPC, heeft eind juli in een folder misleidende reclame gemaakt voor bellen via de kabel. In de folder die in Nijmegen werd verspreid, stond dat met Priority Telecom 20 procent goedkoper kan worden gebeld via de kabel.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Reclame Code Commissie vindt deze boodschap onvolledig en misleidend omdat niet vermeld is dat het prijsverschil van 20 procent gebaseerd is op een vergelijking met het Bel-Basis-Tarief van KPN. Maar het verschil tussen de tarieven van UPC en die van een aantal Carrier Select-bedrijven is kleiner dan 20 procent. Ook de zin ‘En als bellen via de kabel niet bevalt? Dan kunt u makkelijk weer terug naar uw oude telefoonabonnement’ is misleidend, vindt de RCC. Er wordt niet gewezen op de eventuele kosten bij terugkeer naar het oude abonnement.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie