Vanaf vrijdag 17 oktober heeft Iglo een heus mannenkookkanaal in het leven geroepen op Youtube: Real Men Kitchen.
Wie op basis van de naam van het Youtubekanaal een stoere, rauwe mannenkeuken verwacht aan te treffen, komt bedrogen uit. De 'real man' die de hoofdrol speelt in de videoreeks waar de doelgroep zich op kan abboneren, is een (iets te spekkige) dertiger in een ochtendjas die diepvrieslekkerbekjes opwarmt in de oven, om die even later met mayonaise dicht te metselen op een wit kadetje.
Iglo heeft voor het project ook een speciale website gemaakt. Daar kunnen verschillende prijzen worden gewonnen, zoals een Sex and the City box, een Real Men Badjas, 1 jaar Lekkerbekjes en 1 jaar wegwerpservies.
Iglo verwoordt de 'missie' in oproep aan alle Alfamannen als volgt: 'Eén man, eén missie, eén pan . Vanaf vandaag zal jouw weekend nooit meer hetzelfde zijn. Iglo doopt de geliefde zaterdag namelijk om tot Real Men Kitchen dag. De keuken, waarin vrouwen die dag worden verbannen, wordt het domein van de man.' Dit is het eerste filmpje dat online ging:
De bedoeling is dat Real Men Kitchen ook een verademing is voor de vrouw, omdat die op deze dag even wordt ontlast. Iglo: 'Geen vette hap meer uit de snackbar en weg met afhaalmaaltijden. Iglo’s Real Men Kitchen stimuleert mannen om juist die zaterdag de keuken te claimen en te koken voor hun gezin met iets dat lekker, snel en goed is, zoals Iglo Lekkerbekjes, Lekkerbekje Sticks of Fish Filet Burgers.'
Het doel van Iglo Real Men Kitchen is om 'de kwaliteit, voedzaamheid en snelle bereidingstijd van Lekkerbekjes naar voren laten komen.'
Credits
Concept: Sue Amsterdam
Productie: Imagine People
PR: Havas Activation & PR.