Hoe banken loyale klanten kunnen winnen

Mobiele devices hebben onze wereld waarin we leven helemaal getransformeerd. In deze transformatie zorgt de verschuiving naar Mobiel ook voor een snelle en gemakkelijke manier voor consumenten om te communiceren met hun financiële dienstverleners. Retail banken vormen hier op geen uitzondering.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor de Retail banken die momenteel een harde strijd voeren met elkaar om klanten te behouden en om meer aan ze te verdienen kunnen online- en mobiele kanalen erg helpen bij het opbouwen van een sterkere klant loyaliteit.

Loyale klanten kopen immers meer bank producten, blijven langer bij de bank, kosten in het algemeen minder en bewegen ook nog eens anderen om klant te worden van die bank.

Mobile banking heeft een enorme potentie om klanten te helpen, te verrassen en ze te maken tot echte ‘brand advocates’. Meer dan 1/3 van de klanten die van Mobile banking gebruik maakt geeft nu al aan juist om deze reden bij zijn bank te blijven. In de US is de mobiele ervaring nu al belangrijker dan de online ervaring voor klanten om bij hun bank te blijven. Het blijkt dat bankkantoren voor consumenten steeds minder belangrijk zijn en dat het gebruik van online- en mobiele kanalen alleen nog maar sterker blijven toenemen.

De online- en mobile kanalen creëren niet alleen een hele positieve ervaring omdat routinematige transacties snel, eenvoudig en goedkoop kunnen worden. Ze zorgen er voor de banken ook nog voor dat het gebruik van de duurdere offline kanalen afneemt. Bezoek aan bankkantoren zal verder afnemen.
Als banken de kosten kunnen verminderen van de processen van deze routinematige, - lage marge -, transacties zullen ze winstgevender kunnen zijn en meer geld investeren in hogere marge diensten en klanten.

De banken die nu al hierin investeren zullen op termijn meer loyale klanten krijgen en conventionele banken die te lang wachten lopen het risico om (verder) achterop te raken.

Infographic
Deze infographic geeft aan hoe de mobiele gebruikers met een bank accounts hun smartphone gebruiken en hoe banken / marketeers hierop kunnen inspelen met het aanbieden van bepaalde mobiele diensten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie