In de ban van rook

Na verschillende Europese landen, waaronder onlangs nog België, is nu het Verenigd Koninkrijk aan de beurt voor een verbod op roken in openbare gelegenheden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

1 juli wordt daar de wet van kracht. Je kan als overheid ervoor kiezen simpelweg je burgers vertellen dat het zover is. Maar omdat het onderwerp overal toch tot stevige discussies leidt heeft het Britse National Health Service (NHS) besloten om met een 'awareness' campagne te komen.

In aanloop tot 1 juli wordt de Britten uitgelegd waarom de wet er gekomen is. En daarin staat het meeroken, secondhand smoke, centraal. De campagne bestaat uit tv-spots, print, online, direct marketing en de .

En net als in België een aantal maanden geleden (), ligt de campagne onder vuur.

De Advertising Standards Authority (de Britse Reclame Code Commissie) is gevraagd om uitspraak te doen over de tv-spots nadat 26 (!) klachten zijn ingediend.

De tv-spot 'Invisible Killer' (zie boven) zou aanzetten tot onnodige angst bij niet-rokers. Volgens de klagers is nooit het verband aangetoond tussen meeroken en de specifieke ziektes die wij allemaal kennen. Op dit moment is er nog geen uitspraak van de Watchdog. To be continued.
#

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie