Het Franse toeristen bureau Maison de la France richt zich in een speciale campagne op de Britse homosexueel. Vooral Parijs en Monaco blijken een ideale vakantie-omgeving voor Engelse gaymen.
De gemiddeld Brit met caravan geeft in Frankrijk weinig uit en kan dus vaak rekenen op een arrogante houding van de Franse winkelier, maar de Engelse homo is daarentegen zeer welkom. De Franse reisindustrie rekent op hun goede smaak en goed gevulde portemonnee.
De campagne, ontwikkeld door Euro RSCG 4D Digital, loopt op Rainbownetwork, de grootste Engelse gay en lesbianportal en bestaat uit een advertorial en een banner, en roept de doelgroep op naar gay-friendly Frankrijk te komen voor een 'sophisticated break.' Op de actiesite zelf een uitgebreide homoreisgids voor la douce france.
Daarna worden verschillend redenen genoemd om naar Parijs en Monaco af te reizen, zoals wijn, eten en 'shopping'. Op de banner een afbeelding van een blote mannenborst. De pay off: 'They don't call it 'Gay Paree' for nothing'.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!